zondag 4 september 2016

Rambo's rommelmarkt


  

Mijn lieve Florentina,

Rambo kraampje en Doopey eet de wissel brokjes op
In het mensjes dorp was er markt. Ze noemen het rommelmarkt. Heel het dorp was vroeg op. Mensen gingen op de straat met kraampjes. Daar verkochten hun speeltjes die ze niet meer wilden. Een jaar geleden heb ik dit rare ritueel voor het eerst hier gezien. Sinds zit mijn mandje vol met speelgoed waar ik niet meer mee speel.

Mensjes stonden op nog voor de zon opkwam. Dus wij moesten naar onze speeltuin om ons te beschermen tegen mensen met slechte bedoeling. Toen we mensjes zagen hun spullen naar buiten dragen, dachten we dat het een goed idee was om zelf ook een rommelmarkt te houden. De poezen brachten hun speeltjes mee.

Ik had een oude vis, een beertje, een dop en een roze bal. Een poes krijgt nog al wat bij elkaar op een jaartje tijd heh? Humpey heeft van mij voor zeven brokjes een roze bal gekocht. Doopey echter  had al zijn winst al opgegeten en at dan nog eens mijn wissel brokjes op! Deze avond heb ik met hem er een woordje over gewisseld.

Humpey met zijn roze bal
Wij waren wel slimmer dan de mensjes. Wij hebben rommelmarkt gedaan onder het afdak. Dat is veel droger verlopen voor ons dan voor de mensen. Die zijn nat als visjes. Mama mensje heeft net genoeg mens brokjes verdiend op de rommelmarkt. Maar ik heb er meer op onze rommelmarkt verdient. Mijn buikje is lekker rond gegeten. Alle poezen zijn blij. Met wat ik niet opat heb ik nog wat spulletjes bij de andere poezen gekocht.

Lucky probeerde mama mensje haar bed te verkopen. Die had lef! Ach, Lucky, blijft Lucky. Die sluwe meid. Nijntje had verbazend veel speelgoed te koop. Een paar leuke veren en een speelmuis. Dat heb ik bij hem gekocht. Maar hij heeft me wel lang zoet gehouden met zijn verhalen over de goede oude tijd. Wel, wat wil je van zo een oude kater.

Humpey verkocht geen spullen, maar had wel melk te koop. Mama mensje heeft lekkere melk in een kartonnen doos staan. Humpey verkocht slokjes melk. Doopey echter... Ik weet niet of die poes al een strafblad heeft? Maar hij zal er niet ver vanaf zijn. Die gekke poes verkocht catnip op onze rommelmarkt. Mag dat wel? Humpey zegt dat mensen hier vroeger een kruidenthee van maken. Dat wil zeggen dat ze het in een kopje warm water doen, en dan opdrinken.

Hopelijk heb jij ook zo een leuke tijd, Florentina?

Kusjes en veel Prrr liefde,
Rambo de poes




Geen opmerkingen:

Een reactie posten