vrijdag 12 augustus 2016

Druiven plukken

De druiven oogst
Mijn lieve Florentina, druiven plukken is een zwaar werkje. Maar het loont echt de moeite. Mama mensje is vroeg opgestaan om ons te helpen de oogst druiven binnen te halen. Druiven, dat zijn die prettige knikkers die aan stokjes groeien in de natuur. Mensen zijn niet zo van de slimste. Ze eten de druiven op. Wij knikkeren ermee, en voor mensen zijn het jam jamies. Hm, ik denk dat ik best zwijg over wat we nogal doen met druiven. Er gaat namelijk een raar verhaal de ronde, dat mensen veel geld geven voor koffie bonen die wij katten eerst hebben uit gepoept.

Doopey en ik zijn erg vroeg naar onze speeltuin gegaan. Daar achter bij Mira haar lievelings huisje groeien de druiven. Daar is ook in de zomer de meest schaduw en in de winter hebben we er een lekker zonnebankje. We hebben twee kleuren druiven. Als de trossen groot zijn komt mama mensen met de knipding, en knipt de trosjes af. Wij houden toezicht en zorgen ervoor dat mama mensje niet alle druifjes opeet. Ze mag die graag.

Doopey en ik eten onze beloning op
Als de druiven geknipt zijn, moeten die eerst nog gewassen worden. Zo zijn ze proper en kunnen ze veilig opgegeten worden. Mensen blijven een raadsel. Waarom iets dat zo lekker bolt over de grond opeten. Doopey en ik probeerde mama mensje te leren hoe ze met druiven moet knikkeren. Maar mama mensje had haar aandacht niet bij de les. Ze at de druiven één voor één op.

Nadien volgde er een beloning van mama mensje. Giselle de buurvrouw had jamies over en deelde die met haar. Zij gaf het op haar beurt aan ons. Iedereen kreeg een potje vol. Daarna speelde ik en Doopey nog tot de late uurtjes.

Toen het donker werd is Nijntje is komen plagen. Hij speelde spook, door op het dak van onze speeltuin te lopen. Dat maakte ons zo bang! Waardoor we snel naar binnen wilde. Toen mensjes zoon ons naar binnen had gedragen, kwam Nijntje binnen ons een beetje uitlachen. Die ouwe kater had ons goed beet, Florentina.

Kusjes en veel Prrr liefde,
Rambo de poes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten